Wat als mijn klant/opdrachtgever nog niet betaald heeft op de vervaldag?
Als je klant of opdrachtgever nog niet heeft betaald wanneer je factuur vervalt, schiet Creative Shelter in gang. Hoe? Dat hangt af van je gekozen plan.
Als je het Classic-plan hebt gekozen, sturen we je opdrachtgever twee dagen na de vervaldag van je factuur een automatische herinneringsmail. Hebben we binnen de acht dagen nog geen betaling ontvangen? Dan vertrekt een tweede herinneringsmail.
Heb je graag wat overzicht, zie je zelf graag of de herinneringsmail al is verzonden? Klik op de drie bolletjes naast je factuur en ga naar ‘Meer details’. Daar zie je het parcours dat je factuur al aflegde. Van aanmaken tot eventuele herinneringsmails.
Voor Premium-klanten volgen eventueel verdere stappen. Als er nog steeds geen betaling is 21 dagen na de vervaldag van je factuur, kan je de betalingsopvolging starten. Da’s terug bij de ‘Meer details’, daar kan je klikken op ‘Start opvolging van onbetaalde factuur’.
Zo geef je je akkoord dat we nog eens extra aan de oren mogen trekken van je opdrachtgever en vragen waar die betaling blijft. We sturen extra manuele reminders, we bellen ze eens op, … en jij kan elke update daar ook volgen.
Lukt dat niet of komt hier geen reactie op, dan kunnen we overgaan tot het versturen van een formele ingebrekestelling*. Nog steeds reactie of betaling? Dan kan er een ingebrekestelling verstuurd worden via onze partner advocaat*.
Voor Premium-klanten is er bovendien de mogelijkheid om een gerechtsdeurwaarder** in te schakelen, dit kan enkel binnen België. Natuurlijk overleggen we steeds samen wat het beste plan van aanpak is.
Een belangrijke heads-up! Je onbetaalde factuur kan alleen verder opgevolgd worden als deze niet geprotesteerd wordt.
* Een ingebrekestelling (per post en e-mail) wordt alleen verzonden naar landen binnen Europa.
** Een gerechtsdeurwaarder kan alleen aangesteld worden voor zakelijke opdrachtgevers gevestigd in België.