Door op "Alle cookies accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons Privacybeleid voor meer informatie.

Sturen jullie facturen via Peppol of e-invoicing?

Dat doen we, vaak zelfs! Openbare instellingen (ministeries, steden, gemeenten, overheden) werken zo goed als altijd via Peppol-facturatie, anders gezegd: e-invoicing.

Dit kan je combineren met het Craft-platform, maar daar gaat een klein beetje voorbereiding aan vooraf.
Check de bestelbon die je ontving. Is deze opgesteld met de gegevens van Creative Shelter, of die van jou? Het is (heel) belangrijk dat deze onze gegevens bevat. Meer daarover lees je hier nog eens! 
En als tweede, pas je de gegevens aan in het klantprofiel? Zo moet je het e-mailadres, administratie@creativeshelter.be invullen voor communicatie die gaat over facturen, creditnota’s en herinneringsmails.
Voor de offertes kan je het e-mailadres van je contactpersoon invullen, dan komen die meteen bij de juiste persoon aan! 
Bestelbon correct, klantprofiel aangepast? Tijd om te factureren!
Bij het aanmaken van een factuur, vul het bestelbonnummer in bij het veld 'referentienummer'. Een factuur via Peppol zonder melding van een bestelbonnummer wordt automatisch geweigerd. Niet door ons, wel door je opdrachtgever.
In het veld 'bijzondere voorwaarden' vermeld je 'factuur versturen via Peppol'. Dan zorgen wij ervoor dat de factuur via de juiste weg je opdrachtgever bereikt. Via e-invoincing, en niet via e-mail en bijhorende pdf. Dat is de reden waarom het zo belangrijk is dat ons e-mailadres is ingevuld voor de facturen, creditnota’s en herinneringsmails, bij het klantprofiel van je opdrachtgever.

Goed om te weten! Vervallen facturen die verzonden werden via Peppol, worden automatisch opgevolgd. Zo krijgt je opdrachtgever 2 dagen na vervaldag een herinnering en deze herhaalt zich wekelijks, tot we de betaling ontvangen. Betalingsherinneringen hoef je dus ook nergens aan te vinken bij de klantenfiche.
En klaar, meer hoef jij zelf niet te doen!